Урок № 32. Контрольний диктант



Тема: Контрольний диктант
Мета: перевірити рівень засвоєних знань і вироблених умінь; виховувати свідоме ставлення до навчання, відповідальність за свою роботу.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
Обладнання: текст диктанту.
Хід уроку
Організаційний момент.
Ознайомлення дев’ятикласників з темою, метою й завданнями уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
Ознайомлення із критеріями оцінювання диктанту. Проведення інструктажу щодо написання диктанту.

Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Читання вчителем тексту диктанту.
Дев’ятикласники під час першого прослуховування тексту диктанту сприймають його зміст, звертають увагу на наявність вивчених пунктограм, визначають слова, значення яких не зрозуміли у процесі сприймання.
2. Учитель повільно читає текст диктанту вдруге, учні записують.

Гетьман Петро Сагайдачний
Гетьман Петро Сагайдачний - це одна з тих світлих постатей, які назавжди залишаться в народній пам'яті. Він, людина широкого розуму, добре розумів головні проблеми політичного, економічного, освітянського та станового життя своєї епохи. Знався на проблемах не лише в Україні, а й у суміжних державах.
Крім того, йому був притаманний великий дипломатичний такт, завдяки якому, не оголюючи свого меча, Сагайдачний зумів домогтися в поляків таких благ для свого народу, про які жоден український гетьман ні до нього, ні після нього і мріяти не смів.
Петро Сагайдачний розширив козацьку територію і збільшив кількість свого війська до не бачених доти розмірів, заклав підвалини для подальшого існування українського козацтва. За час своїх вторгнень у Крим і Туреччину Сагайдачний визволив із важкої неволі силу-силенну бранців-християн, а також людей інших вірувань, чим осушив сльози багатьом матерям, сестрам, дідам і батькам. Він, до речі, надзвичайно любив свою рідну українську мову та розмовляв нею. Крім того, він знав і шанував інші слов'янські мови, про що свідчать його численні листи.
За Д. Яворницьким (160 слів)

3. Повторне читання тексту та перевірка написаного.


Організований збір зошитів для контрольних робіт.

Підсумок уроку.
       Які труднощі виникли в ході роботи?
       Як ви їх подолали?
       Що необхідно повторити?

Домашнє завдання.

Повторити найважливіші орфографічні та пунктуаційні правила.